Aktuality

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Proč se v posledních letech v Praze staví převážně projekty, které jsou na první pohled nepřátelské k lidem? Místa, kde je minimální možnost lokálního vyžití a základních služeb, s nevlídným parterem lemovaným betonovými stěnami “podzemních” garážových stání, což nás vede k tomu, abychom pokud možno co nejrychleji opustili a trávili svůj čas jinde? A nešlo by to celé udělat jinak?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Naše městská část prochází dynamickou proměnou. Místa, kde dříve stály slavné továrny jako ČKD, Praga, mlýny a pekárny Odkolek, výroba laků TEBAS a další, se mění v nové čtvrti. Rozsáhlé oblasti, které byly dříve průmyslové, podél ulic Kolbenovy a Poděbradské, se transformují.

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Zásadní otázkou v oblasti školství pro následující měsíce je příprava výstavby tzv. kampusu Elektra II. Tedy areálu, kde vznikne další základní a také střední škola v těsném sousedství nově otevřené ZŠ Elektra. Jako Piráti považujeme dlouhodobou otevřenou komunikaci s veřejností ve všech oblastech za klíčovou. Proto je pro nás nejen v oblasti školství zpětná vazba od místních i rodičů dětí nutným předpokladem pro další rozvoj kvality a kapacity školství na devítce.

Jak to bude s hlukem ze železnice po výstavbě nového mimoúrovňového křížení z Libně na Malešice?

Jak to bude s hlukem ze železnice po výstavbě nového mimoúrovňového křížení z Libně na Malešice?

O připravovaném mimoúrovňovém křížení železnice už jsme psali. V dnešním článku se podíváme do detailu na otázky související s hlukovým dopadem této plánované stavby. Není totiž vůbec jednoduché pochopit, na základě čeho by se měl hluk ze železnice po realizaci stavby oproti současnému stavu snížit. Zároveň se limity pro hluk v posledních letech měnily. Snažíme se proto zodpovědět dotazy ohledně hluku u této železniční stavby, se kterými jsme se setkali, a vysvětlit co možno nejsrozumitelněji celou problematiku.

První rok v zastupitelstvu pohledem Václava Okapy

První rok v zastupitelstvu pohledem Václava Okapy

V září 2022 jsem byl zvolen zastupitelem MČ Praha 9. Protože jsem byl na kandidátce číslem 4, byl to trochu adrenalin, ale nakonec to dopadlo dobře. Pak jsem se s kolegy podílel na koaličních jednáních, která ale skončila naším odchodem do opozice. Leden je ideální dobou pro hodnocení, takže i já bych se rád vrátil k uplynulým měsícům v zastupitelstvu.

Železniční most nad Rokytkou zase o krok blíž – co víme o této klíčové stavbě?

Železniční most nad Rokytkou zase o krok blíž – co víme o této klíčové stavbě?

Stavební úřad hl. m. Prahy vydal souhlasné územní rozhodnutí o umístění železniční stavby v úseku Praha - Libeň - Praha - Malešice. Jeho základem je mimoúrovňové překlenutí stávající koridorové tratě Praha - Kolín, které se stane výraznou dominantou okolí Hořejšího rybníka. Protože jde o významný projekt s velkým dopadem nejen na Prahu 9, přinášíme vám detailní přehled informací spojených s projektem formou otázek a odpovědí.

Praha 9 potřebuje víc, než jen novou školu

Praha 9 potřebuje víc, než jen novou školu

S velkou slávou se otevírá nová pražská základní škola. Máme štěstí, že u nás na devítce. Ale bohužel to není jediné, co v naší městské části chybí. A nejen u nás, ale vůbec všude, kde se v Praze staví nové bytové projekty. Developery totiž zajímají primárně byty, které jsou nejjednodušeji zpeněžitelné. Noví obyvatelé těchto čtvrtí jsou pak často necháni na pospas a obrací se na radnici, aby jim služby a infrastrukturu zajistila.

Strategické priority Prahy musí respektovat i developeři

Strategické priority Prahy musí respektovat i developeři

Klíčovou prioritou Prahy v oblasti aktivní mobility je v tomto volebním období jednoznačně co nejvíce urychlit realizaci propojené a především stavebně oddělené sítě páteřních cyklostezek. Na devítce se to týká především trasy A9, která má kopírovat vysočanskou železniční trať od Balabenky až po Kbelskou ulici. Ačkoliv je však navrhovaná trasa známá již řadu let tak není zaručeno, že by s ní počítali developeři v rámci svých projektů.

A zase prevence kriminality

A zase prevence kriminality

24. dubna proběhlo další jednání komise bezpečnostní a prevence kriminality. Komise projednala nabídku na analytickou mapu kriminality na území Prahy 9 a doporučila její pořízení. V současnosti probíhá výběrové řízení na referenty v sociálním odboru, v jehož rámci by měla být vykonávána také pozice manažera prevence kriminality.

Piráti prosazují zlepšení cyklistického prostředí v Praze 9

Piráti prosazují zlepšení cyklistického prostředí v Praze 9

Jako místní zastupitel za Piráty v MČ Praha 9, chci sdílet informace o našich úsilích o zlepšení podmínek cyklo dopravy v naší oblasti. Na poslední komisi jsme se zástupci společností Rekola a Bolt diskutovali kromě řešení problémů s překážejícími koloběžka i i plán rozšiřování stanovišť pro mikromobilitu, primárně v tzv. ochranných pásech před přechody. V této souvislosti jsem se sešel s radním pro dopravu Tomášem Holečkem.