Z ankety, realizované Studiem Perspektiv, vyplynulo, že obyvatelé oceňují současný přírodní charakter parku a mají zájem na jeho zachování. Respondenti kladli důraz především na ochranu a obnovu zeleně, dostupnost pro pěší i cyklisty během výstavby i po jejím dokončení, a vyjádřili rovněž obavy ze zhoršení prostředí pod plánovaným mostem s vysokými betonovými pilíři.

Jiří Krouský ze Správy železnic potvrdil, že veškeré připomínky budou zapracovány do zadání pro projektanty. Budou vytvořeny tři alternativní architektonické návrhy, přičemž konečný výběr bude zohledňovat minimální negativní zásah do okolí. Radní pro dopravu Tomáš Holeček doplnil, že městská část Praha 9 plánuje aktivně dohlížet na dodržování dohodnutých podmínek během výstavby.

O připravovaném projektu jsme informovali již dříve v článcích Jak to bude s hlukem ze železnice po výstavbě nového mimoúrovňového křížení z Libně na Malešice? a Železniční most nad Rokytkou zase o krok blíž: co víme o této klíčové stavbě?.

Velkou pozornost během prezentace vyvolala také problematika hlukových studií. V další fázi povolovacího procesu Správa železnic plánuje aktualizovat hlukovou studii s ohledem na nově platné hlukové limity, což umožní lepší zhodnocení dopadů stavby.

Diskuze se dotkla i ekonomické stránky projektu. Zástupci veřejnosti vznesli otázky týkající se výnosnosti projektu a jeho přínosů pro místní komunitu. Zástupci Správy železnic uvedli, že konkrétní údaje o ekonomické výhodnosti zatím nejsou k dispozici, a potvrdili, že mezi výnosností projektu a případnými kompenzacemi pro místní obyvatele neexistuje přímá souvislost.

Významnou součástí debaty byla rovněž problematika cyklostezek. Zástupci veřejnosti a městské části Praha 9 zdůraznili potřebu jasného definování a zachování cyklistických tras v oblasti. Z projednání s magistrátem již vzešly konkrétní požadavky na vytvoření cyklostezky podél plánované trati. Významně se v této věci angažují také zastupitelé z řad Pirátů z Prahy 9, zejména předseda Pirátů Praha 9 Václav Vislous, který je zároveň členem Komise Rady hlavního města Prahy pro cyklodopravu a dlouhodobě se zasazuje o lepší podmínky pro cyklistickou dopravu v oblasti.

Začátek výstavby projektu, pokud bude schválen, je očekáván kolem roku 2030, přičemž aktuálně probíhá odvolací řízení na ministerstvu dopravy.  Kompletní koordinační studii si můžete stáhnout zde.