Strategické priority Prahy musí respektovat i developeři

18. července 2023
Strategické priority Prahy musí respektovat i developeři

Klíčovou prioritou Prahy v oblasti aktivní mobility je v tomto volebním období jednoznačně co nejvíce urychlit realizaci propojené a především stavebně oddělené sítě páteřních cyklostezek. Na devítce se to týká především trasy A9, která má kopírovat vysočanskou železniční trať od Balabenky až po Kbelskou ulici. Ačkoliv je však navrhovaná trasa známá již řadu let tak není zaručeno, že by s ní počítali developeři v rámci svých projektů.

Z tohoto důvodu se nedávno komise pro cyklistiku hl. m. Prahy shodla na tom, že celá síť nadřazených cyklostezek včetně "naší" A9 by měla být považována za veřejně prospěšné stavby a jako taková i být zanesena do všech odpovídajících územně správních dokumentů.

Bohužel však nelze čekat, než bude tento proces formálně dokončen. Zjistil jsem totiž, že dokumentace 1. etapy Kolben Park, projektu C v místě plánované cyklomagistrály plánuje pouze úzkou silnici o šířce 6 metrů a s cyklostezkou vůbec nepočítá. Kontaktoval jsem proto v této věci developera i městskou část a budu se snažit o to, abychom společně našli vhodné řešení, které neohrozí realizaci této budoucí strategicky důležité dopravní a rekreační tepny.

Zároveň jsem požádal šéfa stavebního úřadu pana Horejše o detailní diskusi celé etapy 8 trasy A9, která vede od podjezdu u Parku Podviní, až po propusť pod železniční tratí u Klíčovských sadů, v rámci dopravní komise. Ta je totiž na území Prahy 9 nejnáročnější. Mou snahou je předejít podobným nedorozuměním pokud možno už v zárodku a navázat pracovní kontakty s projektanty a developery v místech, kudy má daná stezka vést.

Jsem přesvědčen, že s pomocí osobního jednání a konstruktivního dialogu dosáhneme úprav nejen tohoto, ale i budoucích projektů tak, aby byly v souladu se strategickými plány města.

Výsledná síť propojených a především stavebně oddělených páteřních stezek totiž vytvoří základ bezpečného, atraktivního a od silniční dopravy co nejvíce odstíněného propojení napříč metropolí. Pro Prahu 9 to bude znamenat nejen přímé propojení do centra přes Krejcárek, ale i možnost dostat se bezpečně přes Horní Počernice až k Labi. To je vize, za kterou stojí za to jít.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Proč se v posledních letech v Praze staví převážně projekty, které jsou na první pohled nepřátelské k lidem? Místa, kde je minimální možnost lokálního vyžití a základních služeb, s nevlídným parterem lemovaným betonovými stěnami “podzemních” garážových stání, což nás vede k tomu, abychom pokud možno co nejrychleji opustili a trávili svůj čas jinde? A nešlo by to celé udělat jinak?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Naše městská část prochází dynamickou proměnou. Místa, kde dříve stály slavné továrny jako ČKD, Praga, mlýny a pekárny Odkolek, výroba laků TEBAS a další, se mění v nové čtvrti. Rozsáhlé oblasti, které byly dříve průmyslové, podél ulic Kolbenovy a Poděbradské, se transformují.

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Zásadní otázkou v oblasti školství pro následující měsíce je příprava výstavby tzv. kampusu Elektra II. Tedy areálu, kde vznikne další základní a také střední škola v těsném sousedství nově otevřené ZŠ Elektra. Jako Piráti považujeme dlouhodobou otevřenou komunikaci s veřejností ve všech oblastech za klíčovou. Proto je pro nás nejen v oblasti školství zpětná vazba od místních i rodičů dětí nutným předpokladem pro další rozvoj kvality a kapacity školství na devítce.