Klíčovou prioritou Prahy v oblasti aktivní mobility je v tomto volebním období jednoznačně co nejvíce urychlit realizaci propojené a především stavebně oddělené sítě páteřních cyklostezek. Na devítce se to týká především trasy A9, která má kopírovat vysočanskou železniční trať od Balabenky až po Kbelskou ulici. Ačkoliv je však navrhovaná trasa známá již řadu let tak není zaručeno, že by s ní počítali developeři v rámci svých projektů.

Z tohoto důvodu se nedávno komise pro cyklistiku hl. m. Prahy shodla na tom, že celá síť nadřazených cyklostezek včetně "naší" A9 by měla být považována za veřejně prospěšné stavby a jako taková i být zanesena do všech odpovídajících územně správních dokumentů.

Bohužel však nelze čekat, než bude tento proces formálně dokončen. Zjistil jsem totiž, že dokumentace 1. etapy Kolben Park, projektu C v místě plánované cyklomagistrály plánuje pouze úzkou silnici o šířce 6 metrů a s cyklostezkou vůbec nepočítá. Kontaktoval jsem proto v této věci developera i městskou část a budu se snažit o to, abychom společně našli vhodné řešení, které neohrozí realizaci této budoucí strategicky důležité dopravní a rekreační tepny.

Zároveň jsem požádal šéfa stavebního úřadu pana Horejše o detailní diskusi celé etapy 8 trasy A9, která vede od podjezdu u Parku Podviní, až po propusť pod železniční tratí u Klíčovských sadů, v rámci dopravní komise. Ta je totiž na území Prahy 9 nejnáročnější. Mou snahou je předejít podobným nedorozuměním pokud možno už v zárodku a navázat pracovní kontakty s projektanty a developery v místech, kudy má daná stezka vést.

Jsem přesvědčen, že s pomocí osobního jednání a konstruktivního dialogu dosáhneme úprav nejen tohoto, ale i budoucích projektů tak, aby byly v souladu se strategickými plány města.

Výsledná síť propojených a především stavebně oddělených páteřních stezek totiž vytvoří základ bezpečného, atraktivního a od silniční dopravy co nejvíce odstíněného propojení napříč metropolí. Pro Prahu 9 to bude znamenat nejen přímé propojení do centra přes Krejcárek, ale i možnost dostat se bezpečně přes Horní Počernice až k Labi. To je vize, za kterou stojí za to jít.