Pomůže nová školská komise začít řešit problémy školství na devítce?

6. prosince 2022
Pomůže nová školská komise začít řešit problémy školství na devítce?

6. prosince 2022 proběhlo první zasedání Školské komise v MČ Praha 9 v obnoveném složení po komunálních volbách. Předsedkyní komise se stala Renáta Portlíková za ODS, která schůzi vedla. Zásadní je také nově obsazená pozice radní pro školství. Dlouholetého radního Zdeňka Davídka (STAN) nahradila Teraza Štaubrová (ODS). Za Piráty to vítáme, protože věříme, že zkušená ředitelka ZŠ, která je v naší městské části považována za jednu z nejlepších, přinese do devítkového školství tolik potřebné změny, týkající je především kvality výuky a také dostatečných kapacit předškolních a školních zařízení.

První setkání komise bylo informativní, jednotlivé členky a členové představili sebe, své zkušenosti v oblasti školství a také to, čemu by se v komisi chtěli věnovat. Radní Štaubrová nastínila svou představu připravovaných změn, které se týkají především podpory metodického vedení školek a škol. Zásadními projekty v oblasti navyšování kapacit jsou otevření nové školy Elektra I a příprava stavby další školy Elektra II.

V tomto volebním období se ve školství na devítce teda rozhodně nudit nebudeme. Věřím, že paní radní bude schopná využít zkušenosti a podporu členů Školské komise lépe než její předchůdce. Pomoc bude potřebovat i proto, že svou funkci radní plní jako neuvolněná zastupitelka a současně zůstává ředitelkou největší základní školy Novoborská. Pokud práce komise bude pokračovat v podobném duchu jako začala, tedy v atmosféře spolupráce a s dobrým vedením, existuje velká šance, že se školství na devítce konečně posune žádoucím směrem – ke vzdělávání mladé generace pro 21. století.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Proč se v posledních letech v Praze staví převážně projekty, které jsou na první pohled nepřátelské k lidem? Místa, kde je minimální možnost lokálního vyžití a základních služeb, s nevlídným parterem lemovaným betonovými stěnami “podzemních” garážových stání, což nás vede k tomu, abychom pokud možno co nejrychleji opustili a trávili svůj čas jinde? A nešlo by to celé udělat jinak?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Naše městská část prochází dynamickou proměnou. Místa, kde dříve stály slavné továrny jako ČKD, Praga, mlýny a pekárny Odkolek, výroba laků TEBAS a další, se mění v nové čtvrti. Rozsáhlé oblasti, které byly dříve průmyslové, podél ulic Kolbenovy a Poděbradské, se transformují.

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Zásadní otázkou v oblasti školství pro následující měsíce je příprava výstavby tzv. kampusu Elektra II. Tedy areálu, kde vznikne další základní a také střední škola v těsném sousedství nově otevřené ZŠ Elektra. Jako Piráti považujeme dlouhodobou otevřenou komunikaci s veřejností ve všech oblastech za klíčovou. Proto je pro nás nejen v oblasti školství zpětná vazba od místních i rodičů dětí nutným předpokladem pro další rozvoj kvality a kapacity školství na devítce.