Piráti prosazují zlepšení cyklistického prostředí v Praze 9

29. dubna 2023
rekola
Stojany pro sdílená kola

Jako místní zastupitel za Piráty v MČ Praha 9, chci sdílet informace o našich úsilích o zlepšení podmínek cyklo dopravy v naší oblasti. Na poslední komisi jsme se zástupci společností Rekola a Bolt diskutovali kromě řešení problémů s překážejícími koloběžka i i plán rozšiřování stanovišť pro mikromobilitu, primárně v tzv. ochranných pásech před přechody. V této souvislosti jsem se sešel s radním pro dopravu Tomášem Holečkem.

Naším hlavním cílem je sjednotit pozice a dohodnout se na významném zvýšení investic do cyklo infrastruktury. V tomto volebním období totiž zasednu v magistrátní komisi pro cyklo dopravu a budu mít možnost věci přímo ovlivňovat.

Našli jsme shodu na tom, že vyšší investice by měly být primárně směřovány do výstavby stavebně oddělené propojené páteřní sítě cyklostezek vedoucí mimo silniční síť. V případě Prahy 9 je to páteřní cyklostezka A9, která vede z Krejcárku přes Balabenku po Vysočanské trati až za Horní Počernice, kde se napojuje na Greenway Jizera vedoucí až k Labi. Je také plná shoda na tom, že by tyto páteřní trasy by měly být v maximální možné míře mimoúrovňové.

V rámci uliční sítě se pak budeme zaměřovat spíš na zlepšení cyklistické prostupnosti ulic, především zřizováním cykloobousměrek, namísto malování cyklo piktogramů.

Toto opatření usnadní cestování lidí v rámci uliční sítě, zvláště s rozvojem sdílených kol. Jako první krok se zaměříme na oblast kolem metra Českomoravská, kde zkusíme umožnit průjezd kol v protisměru v několika úsecích, kde to umožňuje šíře komunikace. Kola tak do budoucna mohou být nejrychlejším způsobem dopravy v spleti jednosměrek.

Rádi bychom slyšeli vaše názory a připomínky k našim plánům. Jaké další kroky byste uvítali v rámci podpory bezmotorové dopravy v naší městské části? Jaké konkrétní změny si myslíte, že by pomohly zlepšit podmínky pro cyklisty a chodce v Praze 9? Vaše zpětná vazba je pro nás důležitá, a rádi ji zohledníme při našem dalším plánování.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Proč se v posledních letech v Praze staví převážně projekty, které jsou na první pohled nepřátelské k lidem? Místa, kde je minimální možnost lokálního vyžití a základních služeb, s nevlídným parterem lemovaným betonovými stěnami “podzemních” garážových stání, což nás vede k tomu, abychom pokud možno co nejrychleji opustili a trávili svůj čas jinde? A nešlo by to celé udělat jinak?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Naše městská část prochází dynamickou proměnou. Místa, kde dříve stály slavné továrny jako ČKD, Praga, mlýny a pekárny Odkolek, výroba laků TEBAS a další, se mění v nové čtvrti. Rozsáhlé oblasti, které byly dříve průmyslové, podél ulic Kolbenovy a Poděbradské, se transformují.

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Zásadní otázkou v oblasti školství pro následující měsíce je příprava výstavby tzv. kampusu Elektra II. Tedy areálu, kde vznikne další základní a také střední škola v těsném sousedství nově otevřené ZŠ Elektra. Jako Piráti považujeme dlouhodobou otevřenou komunikaci s veřejností ve všech oblastech za klíčovou. Proto je pro nás nejen v oblasti školství zpětná vazba od místních i rodičů dětí nutným předpokladem pro další rozvoj kvality a kapacity školství na devítce.