Dobré školy jsou inspirací i pro rodiče

27. dubna 2023
skolni_rada

Zasedání Školské rady na Gymnáziu Špitálská je vždy velmi inspirující zážitek. Nejdřív se věnujeme těm formálnějším záležitostem jako jsou školní finance, výsledky kontroly z magistrátu a možné využití dotačních programů.

Co mě ale nadchlo byly následující informace o studijních aktivitách. Zdejší studenti si budou nově moci vybrat až ze čtyřech volitelných předmětů, včetně třeba netradiční geopolitiky. V závislosti na svých preferencích a měnících se prioritách mohou změnit volitelné předměty. Organizačně je to sice náročné, ale studenty to učí se samostatně rozhodovat a plánovat si svůj čas.

Mapa školy je systém dotazníků, kterými studenti, pedagogové i rodiče hodnotí školu dle různých kritérií. Gymnázium Špitálská v tomto hodnocení dopadlo velmi dobře. Nejlépe hodnocené byly vztahy mezi studenty a kvalita vybavení školy, vysoké hodnocení má i kvalita výuky. Rodiče by chtěli hlavně snížit množství detailů, které se žáci v některých předmětech musí učit, a taky aktualizovat IT výuku.

Dotkli jsme se také obecných témat a problémů českého a pražského školství. Aktuální je teď nedostatek míst na středních školách všeobecného zaměření a zastaralý systém středního školství. Probrali jsme i způsoby výuky a testování, včetně toho, zda vysoký tlak na výsledky a podpora soutěživosti už nejsou v některých případech kontraproduktivní. Možná i proto se zvyšuje potřeba péče o duševní zdraví studentů, ale problémem je nedostatek školních psychologů.

Klíčem k dobré škole je dobrý ředitel, člověk s vizí, který je schopen motivovat svůj tým a pojmenovávat a řešit problémy. Jsem ráda, že takového na Gymnáziu ve Špitálské máme a je inspirací i pro nás – rodiče.

Kornélia Gottmannová

zastupitelka, členka školské komise

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Co znamená stavět město s lidským rozměrem?

Proč se v posledních letech v Praze staví převážně projekty, které jsou na první pohled nepřátelské k lidem? Místa, kde je minimální možnost lokálního vyžití a základních služeb, s nevlídným parterem lemovaným betonovými stěnami “podzemních” garážových stání, což nás vede k tomu, abychom pokud možno co nejrychleji opustili a trávili svůj čas jinde? A nešlo by to celé udělat jinak?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Co se může Praha 9 naučit od Kodaně?

Naše městská část prochází dynamickou proměnou. Místa, kde dříve stály slavné továrny jako ČKD, Praga, mlýny a pekárny Odkolek, výroba laků TEBAS a další, se mění v nové čtvrti. Rozsáhlé oblasti, které byly dříve průmyslové, podél ulic Kolbenovy a Poděbradské, se transformují.

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Kampus Elektra II si zaslouží plnohodnotnou veřejnou diskusi

Zásadní otázkou v oblasti školství pro následující měsíce je příprava výstavby tzv. kampusu Elektra II. Tedy areálu, kde vznikne další základní a také střední škola v těsném sousedství nově otevřené ZŠ Elektra. Jako Piráti považujeme dlouhodobou otevřenou komunikaci s veřejností ve všech oblastech za klíčovou. Proto je pro nás nejen v oblasti školství zpětná vazba od místních i rodičů dětí nutným předpokladem pro další rozvoj kvality a kapacity školství na devítce.